Denied

Hello, god eftermiddag..
Kalla det vad ni vill!

Jag har precis läst en väns blogg, ett väldigt intressant inlägg. Väljer att inte länka, då jag inte vet om denne som skrivit inlägget vill detta. Återkommer senare om det blir så att jag får länka. Inlägget handlade om insikt, viljan att ha mer, väntan, om att inte vara nöjd, om att inte kunna njuta av det som varit och det som är nu. Inlägget handlade alltså om väldigt mycket och jag kände igen mig i en hel del av det, jag kunde koppla samman det med vissa delar av mitt liv och vad som hänt i det och vad som händer nu.
Väntan denne skriver om i sitt inlägg känner jag igen, att vänta på något. Men inte veta VAD det är man väntar på. Hur kan man vänta på något, som man egentligen inte vad det är? Väntan är nog sammankopplad med otillfredställelse, är man otillfredställd så vill man ha mer. Vill man ha mer, så väntar man på att detta mer ska dyka upp. Får man inte mer, så är man inte nöjd. Det mesta hänger ihop på ett eller annat sätt, åtminstone vill jag gärna tro det.
För min del handlar det delvis om att jag känner att jag missa livets väsentliga saker, sådana som är minnesvärda och som man verkligen ALDRIG glömmer! Det finns få såna tillfällen, mina föräldrars bröllop, min fallskärmshoppning, min första utlandsresa... Kan tyckas vara väldigt få saker, men för mig är de världens viktigaste. Det är händelser som satt spår i mig, det har ju hänt fler saker. Men jag känner att jag inte vill dela med mig. För de ska bevaras djupt inne i mitt inre, helt orörda liksom.

Grunden här är : Jaga inte det, leta inte efter det. Det är först då det kommer. Var aldrig nöjd, men försök aldrig få mer än det du är beredd att jobba för. Var alltid på jakt, efter nytt. Men var vaksam, ta hand om människorna i din omgivning. De kan ge dig mer än du tror, men de kan också dra ner dig på ett sätt du aldrig trodde var möjligt. Håll alla nära, det är först då du kan ana vem dom är.

// jessiie //

Kommentarer
Postat av: Matilda

Följ en blogg du bara inte får missa!!

2009-03-14 @ 00:13:33
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0