Singing don't worry

Varför?

Jaa, varför blir man påverkad av sådant som man inte längre trodde hade någon effekt på en? Är det nån sån här, patentgrej eller vad? I vilket fall som helst har jag inte en aning, eller så har jag kanske en liten aning. Men vill inte erkänna den för mig själv. Blir kanske ett nederlag om jag sätter ord på känslan. Nederlag är det ingen som vill kännas vid, absolut ingen. Ändå har jag haft ett par möte med just nederlagskänslan, så jag hoppar gärna över den nu. Tack på förhand lixom.

Det är den här eviga ensamheten som sätter käppar i hjulet för mig, som sätter igång alla möjliga och omöjliga tankar. Ändå mår jag bra idag, ändå är jag glad idag. Jobb-nyheten lyfte mig till tusen. Men på nåt sätt räcker den inte, inte hela vägen. Jag behöver något mer. Som alltid. Det är alltid något eller någon som fattas.



// j e s s ii e //

Kommentarer
Postat av: Johan

Känsla av nederlag är inbillning. Att växa utan smärta är omöjligt.

2009-06-11 @ 21:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0