När man upptäcker...

Att det inte är hela världen att förlora något oavsett vad det är, det mesta går att ersätta eller komma över på ett eller annat sätt. Det handlar bara om en själv, hur man väljer att möta/tackla det problem som uppstår. Man kan välja att gräva ner sig i det totalt och göra det till något helt ofantligt olösligt, eller så ser man på det med en annorlunda blick och inser att det är inte hela världen. Det är som jag skrev igår, man växer som person och får erfarenheten av allt som händer en.

En ovän, en vän, en kärlek, en gammal kärlek eller något som helt enkelt aldrig blev. Det tar hårt, det gör det. Att inte få det önskade resultatet är aldrig roligt, men man kan inte göra så mycket åt det. Eller det går kanske, men det beror mycket på personen i fråga och dennes tycke för en och ens eget sätt att få denne att förstå en. Det är för det mesta svårt att möta någon som man gjort illa eller om den gjort en illa, men det är bara att komma över det. För man mår inte bättre av att vara sur/arg/irriterad/ledsen/bitter osv, lägg energin på något bättre. Man mår så mycket bättre då..

Fast nu känner jag att jag nog spårar ur lite eller nåt, så jag avrundar här.
Ha en trevlig söndag, det ska jag försöka ha iaf..

// jessica

Kommentarer
Postat av: Jessie

Vilka funderingar där bruden! Tack för inlägget i min blogg.

2008-09-21 @ 17:05:08
URL: http://D3arjessie.blogspot.com
Postat av: Johan

"Fast nu känner jag att jag nog spårar ur lite eller nåt, så jag avrundar här."



Inser du att den meningen dissar allt du skrev innan dess? Fel, fel, fel!

Synd på ett ärligt inlägg.

plöh!







2008-09-21 @ 17:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0