Om att tänka lite längre.

Känner mig inte så pigg idag, kanske vädret eller så är det kanske helt enkelt en bad day. Men det gör faktiskt inget, ligger i sängen och tittar tv.

Oprah, dagens program handlar tydligen om folk som förlorat någon närstående, vad de som finns kvar skulle vilja ha sagt eller gjort annorlunda om de hade kunnat. Sånt är svårt, för man inser alltid i efterhand att man skulle gjort på ett visst sätt eller sagt vissa saker. För det är ju så fruktansvärt lätt att vara efterklok, det vet ALLA! Man tar allt för givet, man tar folk i sin närhet för givna. Vilket man egentligen inte borde, för man vet aldrig när de kan försvinna. Det kan gå väldigt fort, jag vet. Det händer när man minst anar det, när man tror att allt bara är sådär så bra som det kan vara. Sen helt plötsligt är det inte det och man står där med skägget i brevlådan och önskar att man hade gjort annorlunda.

Jag själv försöker uppskatta saker, försöker uppskatta min familj och mina vänner så mycket som möjligt. Men tyvärr är det inte alltid det funkar och då blir det lite fel. Men det är sånt man får ta, man kan inte alltid göra rätt. Det vet folk i din närhet om, de älskar dig, men du måste också visa dom att du älskar dom tillbaka. Som min vän Jessica skrev i Detta inlägg, om att ge bort något vackert varje dag. Här pratar hon inte om materiella ting. Nejdå, det handlar om ord. Enkla smår ord som visar att man tycker om människorna omkring sig, att man visar att de betyder mer än de tror. Det är så enkelt, så väldigt enkelt.

En Ny Dag!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tusen tack... värmer så massa att höra det. Att du tror på vår kärlek <3

Hur är det med dig?.. <3

Du är guld värd!!



Kramar <3 <3 <3

2008-11-19 @ 17:31:02
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0